Ambitie om af te vallen? Volg het Keto dieet!

Keto dieet

Wanneer je te kampen hebt met overgewicht, dan is het zeker aan te raden om hier iets tegen te doen. Langdurig kampen met overgewicht leidt immers op den duur tot een grotere kans op tal van ongemakken, aandoeningen en ziekten. Een dieet volgen is voor velen de uitgelezen manier om de wens tot afvallen vorm te geven. Nu bestaan er diverse soorten diëten, dus heel eenvoudig is het nog niet om je eigen ideale dieet te selecteren. Echter kan niet ontkend worden dat het Keto dieet voor elke persoon die wil afvallen interessant is. Belangrijk kenmerk aan het Keto dieet schema is dat je bijna helemaal geen koolhydraten meer zult eten, maar juist wel veel vetrijk voedsel.

Keto dieet

Dit is de gedachte achter het dieet

Het belangrijkste aspect van het Keto dieet is dus de omschakeling naar vetrijke voedingsmiddelen als meest gebruikt voedsel. De gedachte hierachter is dat je hiermee een soort tekort veroorzaakt in je lichaam van glucose, die je normaal gesproken uit koolhydraten haalt. Als gevolg daarvan gaat je lichaam zelf op zoek naar andere manieren van energie. Je lichaam zal bij deze zoektocht uitkomen bij de zogeheten ketonen. Dat is ook waar dit dieet zijn naam aan ontleent. Afijn, ketonen zijn stofjes die afkomstig zijn van vetzuren in je lichaam. Deze worden dan via een proces genaamd ketose afgescheiden en als energiebron ingezet.

Tips om je dieet vorm te geven

Veel vetrijk voedsel dus, dat staat aan de basis van een Keto dieet schema. Echter is het van het grootste belang dat je hierbij wel de juiste vette producten probeert tot je te nemen. Er is namelijk een duidelijk onderscheid te maken tussen gezonde en ongezonde vetten. Probeer in dit kader je vetten te halen uit bijvoorbeeld gezonde oliën, noten, zaden, pitten, peulvruchten, avocado, kwark en yoghurt.

Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *